Gårdagen

Igår var verkligen pest och pina jag kände inte av min bebis rörelser lika mycket som jag brukade så jag ringde MVC för att få saker och ting förklarade. Hon i telefonen sa "Åk in direkt till förlossningen detta är inte normalt". Jag blev så jävla ledsen, ringde upp min kille för att berätta vad dom hade sagt och sedan så ringde jag mamma som mötte upp mig vid förlossningen i Huddinge.

Väl när vi kom till förlossningen så började alla tankar komma om ifall jag var tvungen att avbryta min graviditet för att det var något fel på barnet. Fick hjälp av en BM som var huuuur trevlig som helst och hon hjälpte mig och finna mig till rätta. Jag och mamma blev hänvisade till ett rum där en CTG kurva sattes på och jag skulle ligga med den i 30 minuter. Efter att tiden hade gått så kom min BM tillbaka och kollade att det var bra med mig och hur kurvan såg ut. Och det var goda nyheter, allt såg hur fint som helst och hjärtat slog jämt. Hon kopplade bort mig från den där och jag + mamma skulle prata med en läkare.

Fick sitta en timme och vänta på den där läkaren som förövrigt också var jätte trevlig. Hon kollade också kurvan och även hon sa att allt såg fint ut. Gjorde ett UL för att mäta fostervattnet och det låg på 130 och det var rikligt. Fick även prata lite om min oro och vad jag skulle göra ifall den kom tillbaka.

-

Tankarna gick och jag är nu bara glad att jag ändå åkte in, även fast det inte var något allvarligt men om det skulle varit det och jag inte åkte in så skulle jag aldrig förlåta mig själv. Och anledningen varför mamma följde med var för att min kille skulle inte hinna att åka från jobbet + att mamma jobbar där på sjukhuset.

http://www.barnlangtan.se/image.axd?picture=2009%2F8%2FS%C3%96S-CTG-kurvan-009.jpg

Bild lånad från Google.



Kommentarer
Beatrice

sjuk.. :/ sj då <3

2011-12-17 @ 16:15:54
URL: http://beahedvind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0